Pani H ulokowała an giełdzie 1000 zł, kupując akcje firm xi y. Po roku inwestycji ta przyniosła 10% zysku, przy czym wartość akcji firmy x wzrosła o 20% ,a wrtośc firmy y o 20% spadła. Ile pieniędzy ulokowała pani H w akcjiach firm x i y?

Pomocy!:)

3

Odpowiedzi

2010-01-09T19:27:24+01:00
X- akcje ulokowane w firmie x
y- akcje ulokowane w fimie y


x+y=1000
110%*1000= 120%x+80%y

x+y=1000
1100=1,2x+0,8y /*10

x+y-1000
11000= 12x+8y

x=1000-y
11000=12(1000-y) + 8y

x= 1000-y
11000= 12000-12x+8y

x=1000-y
11000=12000-4y

x=1000-y
11000= 12000-4y


x=1000-y
4y=1000 / podzielic na 4

x=1000-y
y= 250


x= 750
y= 250
Najlepsza Odpowiedź!
  • elap
  • Rozwiązujący
2010-01-09T19:28:54+01:00
X+y=1000
przyniosła 10%zysku czyli 10% * 1000=100 zł
wartość akcji x wzrosła o 20% = zysk 20%x
wartość akcji y zmalała o 20% = strata 20%y = -20%y
20%*x + (-20%y)=100
układ równań
x+y=1000
0, 2x - 0,2y= 100
obie strony tego równania ×10 i masz
x+y=1000 obie strony tego równania pomnóż przez 2
2x - 2y = 1000

2x+2y=2000
2x-2y=1000
dodaj stronami oba równania (2y-2y=0)
4x = 3000
x= 3000÷ 4
x=750
teraz y = 1000 - x
y= 1000 - 750
y=250
Odp.
2010-01-09T19:32:02+01:00
X - ilość pieniędzy ulokowanych w akcje firmy x
y - ilość pieniędzy ulokowanych w akcje firmy y

x + y = 1000
x = 1000 - y

1,2x + 0,8y = 1100

x = 750
y = 250