Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T19:32:19+01:00
6H2O + 6CO2 + hν (energia świetlna) → C6H12O6 + 6O2
to jest równanie, z którego wynika, że po reakcji wody , dwutlenku węgla i energii powstaje węglowodan i tlen.

Czyli ogólnie rzecz biorąc w procesie fotosyntezy powstają węglowodany i tlen.
2010-01-09T20:14:31+01:00
W procesie fotosyntezy uwalniana jest energia.
Dokładny proces:

Roślina pobiera dwutlenek węgla z powietrza i przerabia go w tlen, zyskując przy tym pokarm.
Roślina w nocy pobiera tlen, który zamieniła podczas dnia poprzez fotosyntezę.
5 3 5