A) Przekątne rombu mają długości 6 cm i 8 cm, a jegowysokość wynosi 4,8 cm. Oblicz długość boku tego rombu.
b)Oblicz pole równoległoboku złożonego z dwóch jednakowych trójkątów prostokątnych o przyprostokątnych długości 5 cm i 4 cm.

2

Odpowiedzi

2010-01-09T19:38:11+01:00
Przekątne rombu mają długości 6 cm i 8 cm, a jego wysokość wynosi 4,8 cm. Oblicz długość boku tego rombu.

a=6cm=> 1/2 a= 3cm
b=8cm=> 1/2 b= 4cm

c²= 3²+4²
c²=9+16
c²=25
c=5

Bok rombu ma 5 cm

Oblicz pole równoległoboku złożonego z dwóch jednakowych trójkątów prostokątnych o przyprostokątnych długości 5 cm i 4 cm.


a=5cm
b=4cm
P=a * b=20 cm²
8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T19:46:27+01:00
A) Przekątne rombu mają długości 6 cm i 8 cm, a jegowysokość wynosi 4,8 cm. Oblicz długość boku tego rombu.

6 cm-przekątna rombu (e)
8 cm - przekątna rombu (f)
4,8cm - wysokość (h)
a-długość boku rombu [cm]

P=e*f :2 lub P= a*h
P=6*8 :2
P=24 cm kwadratowe

(aby obliczyć "a" musimy przekształcić drugi wzór na pole rombu)
P=a*h

24=a*4,8 /:4,8
5 [cm]=a
Odp.: długość boku rombu wynosi 5 cm.

b.)b)Oblicz pole równoległoboku złożonego z dwóch jednakowych trójkątów prostokątnych o przyprostokątnych długości 5 cm i 4 cm.

Pole trójkąta : P=a*h:2
a-długość jednej przyprostokątnej (5cm)
h-długość drugiej przyprostokątnej (4cm)

P trójkąta= 5cm *4cm :2
P trójkąta= 10 cm kwadratowych


Pole równoległoboku : 2*Pole trójkąta
czyli
Pole równoległoboku = 2*10 cm kwadratowych = 20 cm kwadratowych

Odp. : Pole równoległoboku równe jest 20 cm kwadratowych.



29 4 29