Na podstawie liczb podanych w nawiasach wpisz w wyznaczone miejsca liczebniki zbiorowe w odpowiednich formach.
M.(4) * * * * * * kurcząt ( słowo z 6 liter)
D.(10) * * * * * * * * * * * * * dzieci (słowo z 13 liter)
C.(2) * * * * * * przyjaciołom (słowo z 6 liter)
B.(15) * * * * * * * * * * * * (słowo z 12liter)
N.(3) * * * * * * * * nieznajomych (słowo z 8 liter)
Ms. (11) * * * * * * * * * * * * * rodzicach (słowo z 13 liter)
W. (6) * * * * * * * * * zwycięzców (słowo z 9 liter )
... Ilość * znaczy ile liter ma zawierać to słowo, napisałam jeszcze na samym końcu każdej linijki z ilu liter ma się dokładnie te słowo składać ,żebyście nie musieli liczyć.
Bardzo proszę o pomoc !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T19:45:18+01:00
M. czworo kurcząt
D. dziesięciorga dzieci
C. dwojgu przyjaciołom
B. piętnaścioro
N. trojgiem nieznajomych
Ms. jedenaściorgu rodzicach
W. sześcioro zwycięsców
90 3 90
2010-01-09T19:55:00+01:00
M.czworo kurcząt
D.dziesięciorga dzieci
C.dwojgu przyjaciołom
B.piętnaścioro
N.trojgami nieznajomych
Msc.jedenaściorgu rodzicach
W.sześcioro zwycięzców


ale zastanawiam się bardzo nad narzędnikiem..
pozdrawiam
40 2 40