W wielkiej bitwie stoczonej przez wojska króla Eryka i króla Roderyka wzięło udział 3000 rycerzy.Straty po obu stronach były ogromne. Król Eryk stracił 30 procent swoich wojsk , a król roderyk 60 procent. Ogółem zgineło 40 procent rycerzy. Z jakimi siłami rozpoczął bitwę król Eryk, a z jakimi król Roderyk ???

Prosze o pilna odpowiedź !!Z góry dzięki ;****

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T19:48:34+01:00
X-wojska króla Eryka
y- wojska króla Roderyka
x+y=wszyscy żołnierzy

0,3x+0,6y=0,4*3000
0,3x+0,6y=1200
----------------------------
x=3000-y

x=3000-y
0,3(3000-y)+0,6y=1200

x=3000-y
900-0,3y+0,6y=1200

0,3y=300
3y=3000

y=1000

x=3000-1000
x=2000
To jest na 100% dobrze bo robiłam to na lekcji ;D
4 4 4
2010-01-09T19:49:57+01:00
E - wojska Eryka
r - wojska Roderyka

e + r = 3000
e*30% + r*60% = (e + r)*40%

e + r = 3000
r*20% = e*10% |:10%

e + r = 3000
2r = e

2r + r = 3000
3r = 3000

r = 1000
e = 2r = 2000