Odpowiedzi

2010-01-09T19:47:12+01:00
Wzór na dł. przeciwprostokątnej(x) w trójkącie przyprostokątnym równoramiennym, w którym przyprostokątna ma długość a:
x=a*√2
a*√2=10
a=5√2
0,5a²=25.
Odp. Pole tego trójkąta wynosi 25cm².
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T19:47:31+01:00
Korzystam z twierdzenia pitagorasa.

skoro jest równaramienny, to dwa ramiona leżące przy kącie prostym są równe

a = ?
c = 10

a² + a² = c²
2a² = 10²
2a² = 100 / :2
a² = 50 / √
a = √50 = 5√2 cm

Pole trójkąta = a²/2
P = 50/2 = 25 cm ²
2010-01-09T19:48:09+01:00
A=b
twierdzenie Pitagorasa
a²+a²=c²
2a²=100
a²=50
a=5√2
P=½ab
P=½×5√2×5√2
P=25cm²