Odpowiedzi

2010-01-09T19:59:20+01:00
V=1/3Pp*h
Korzystamy tu z tak zwanych trójkątów pięknych

Zasada ta mówi że jeśli mamy trójkąt o miarach kątów 30stopni,60 stopni i 90 stopni to

tworząca(przeciwprostokąta)trójkąta prostegojego podstawa to promień koła a 2 ramie to wysokość

wyglada to mniejwięcej tak

....................|\
....................|.\
....................|..\
x pierw z 3/2.|...\x=12cm
....................|....\
....................|.....\
....................|____\
...............x/2(12/2)

długie ramie=12pierw z 3/2=6 pierw z 3
podstawa=12/2=6

Pole Podstawy=PIR^
Pole Podstawy=3,14*6^
PP=3,14*36
PP=113cm^

V=1/3PP*h
V=1/3 113*6pierwiastków z 3
V=37,66*6 pierw z 3
V=około 226 cm3

proszę cie bardzo
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T20:15:47+01:00
L=12cm
v=?
h=?
r=?

h=6√3
r=6cm

v=πr²h/3
v=3,14* 6²*6√3/3 6√3 skrócą się z 3
v=3,14*36*2√3
v≈226√3
1 5 1