Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T19:56:27+01:00
Fś-siła ściągająca działająca na klocek
Q-siła grawitacji działająca na klocek
m-masa klocka
g-przyspieszenie ziemskie
a-przyspieszenia z jakim się zsuwa klocek

Fś=Q*sinα
Q=m*g
Fś=am
am=mg*sinα
a=g*sinα
a=0,5*10[m/s²]
a=5 m/s²
Odp. Klocek ten zsuwa się z przyspieszeniam równym 5m/s².

Pozdrawiam ;]
2010-01-09T19:57:40+01:00
Ma=mgsinα
a=gsinα
a=10m/s²×½
a=5m/s²