Odpowiedzi

2010-01-09T21:13:54+01:00
Liczba gatunków gadów występujących w Polsce wynosi 9.

* żółwie (Testudines)
o żółwie błotne (Emydidae)
+ Gatunek pod ochroną żółw błotny (Emys orbicularis)
* łuskonośne (Squamata)
o jaszczurki właściwe (Lacertidae)
+ Gatunek pod ochroną jaszczurka zwinka (Lacerta agilis)
+ Gatunek pod ochroną jaszczurka żyworodna (Lacerta vivipara)
+ Gatunek pod ochroną jaszczurka zielona (Lacerta viridis)
o padalcowate (Anguidae)
+ Gatunek pod ochroną padalec zwyczajny (Anguis fragilis)
o połozowate (Colubridae)
+ Gatunek pod ochroną zaskroniec zwyczajny (Natrix natrix)
+ Gatunek pod ochroną wąż Eskulapa (Elaphe longissima)
+ Gatunek pod ochroną gniewosz plamisty (Coronella austriaca)
o żmijowate (Viperidae)
+ Gatunek pod ochroną żmija zygzakowata (Vipera berus)
płazy
* Kumaki
* Płazy beznogie
* Płazy bezogonowe
* Płazy ogoniaste
* Ropuchowate
* Rzekotkowate
* Traszki

A

* Ambystoma długopalca


A c.d.

* Ambystoma krecia
* Ambystoma meksykańska
* Ambystoma paskowana
* Ambystoma plamista
* Ambystoma tygrysia

K

* Kumak górski
* Kumak nizinny

R

* Ropucha aga
* Ropucha szara


R c.d.

* Rzekotka zielona

T

* Traszka chińska
* Traszka grzebieniasta
* Traszka górska
* Traszka helwecka
* Traszka karpacka
* Traszka krokodylowa
* Traszka zwyczajna
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T22:46:31+01:00
Traszki i salamandra plamista -playz
Gupik pawie oczko - najbardziej znana ryba jajożyworodna
1 1 1