A) jedna bluzka kosztuje 80zł,a druga jest o 10% tańsza.Ile kosztuje druga bluzka?

b) bilet do cyrku kosztuje 15zł.Przy zakupie trzech biletów przysługuje 10% zniżki, a przy zakupie czterech 15% zniżki.O ile złotych więcej trzeba zapłacić za cztery bilety niż za trzy bilety?

c) sprzedawca obniżył cenę roweru z 600 do 580zł.O ile procent obniżył cenę?

3

Odpowiedzi

2010-01-09T20:00:56+01:00
A 80 złx0,1=8zł
80 zł -8=72zł
Odp:Druga bluzka kosztuje 72 zł.
b
1 bilet-15zł
3bliety-3x15zł=45 zł 45 złx0,1=4,5zł 45zł-4,5zł=40,5zł
4 bilety- 4x15zł=60zł 60zł x 0,15=9zł 60zł-9zł=51zł
51zł-40,5zł=10,5zł
Odp; 4 bilety są droższe od 4 biletów o 10,5zł.
c
3,4%
1 4 1
2010-01-09T20:01:28+01:00
A)90/100*80=
b)90/100*45=a 85/100*60=b b-a=c
c)580/600*100=
oblicz sobie:]:D
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T20:07:35+01:00
A)
10%-0,1
80zł * 0,1 = 8zł
80 zł- 8 zł = 72 zł
Odp.: Druga bluzka kosztuje 72 zł.

b)
1 b.- 15zł
3 b. - 10% zniżki=0,1
4 b. - 15% zniżki=0,15

3 * 15zł = 45zł
45zł * 0,1 = 4,5zł
45 zł - 4,5 zł = 40,50 zł - cena za 3 bilety

4 * 15zł= 60zł
60zł * 0,15=9zł
60zł - 9 zł = 51 zł - cena za 4 bilety

51zł - 40,50zł =10,50zł - różnica cen


c)
3,4 %
6 4 6