Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T20:06:04+01:00
Ć-cena ulgowego
ś-cena normalnego
3ć+2ś=30
2ć+3ś=32,5
Dodajemy obustronnie i otrzymujemy:
5ć+5ś=62,5
ś+ć=12,5
2ś+2ć=25
Odejmując to od pierwszego równania otrzymujemy: ć=5
Zatem ś=(25-2*5)*0,5=7,5
Odp. Bilet ulgowy kosztował 5zł, a normalny 7,5 zł.
Pozdrawiam
2010-01-09T20:18:44+01:00
X- bilet ulgowy
y- bilet normalny

{3x+2y=30 /×(-3)
{2x+3y=32,5 /×2
{-9x-6y=-90
{4x+6y=65
-5x=-25/:(-5)
x=5

{4x+6y=65
6y=65-4x
6y=65-4×5
6y=65-20
6y=45/:6
y=7,5

spr.
3x+2y=30
3×5+3×7,5=30
15+15=30
30=30

Odp. Bilet ulgowy kosztuje 5 zł,a normalny 7,5zł