Odpowiedzi

2009-09-23T12:35:00+02:00
Jama szpikowa-to przestrzeń wypełniona
szpikiem kostnym, znajdująca się wewnątrz
trzonu kości
Wewnątrz wielu kości znajduje się
jama szpikowa wypełniona szpikiem kostnym. Szpik
żółty – zapasy tłuszczu. Szpik czerwony – znajduje się
w tkance kostnej gąbczastej.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-09-23T13:24:02+02:00
Jamę szpikową wypełnia szpik kostny

jamę szpikowa wyścieła Błona łączono kontaktowa, a zewnętrzne części Kości pokrywa okostna.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-23T13:38:49+02:00
Jamy szpikowe kości długich wypełnione są żółtym szpikiem kostnym zawierającym dużą ilość tkanki tłuszczowej. U noworodków jamy szpikowe kości długich są wypełnione szpikiem czerwonym, w którym wytwarzane są elementy morfotyczne krwi. W miarę wzrostu organizmu szpik czerwony stopniowo zamienia się w żółty. Szpik czerwony pozostaje jedynie w niektórych kościach, np. w kręgach, mostku, żebrach i łopatkach.
3 4 3