Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T20:11:31+01:00
W środowisku hipotonicznym, ponieważ w środowisku tym woda wnika do wnętrza komórki, a wodniczki tętniące usuwają nadmiar wody z organizmu
2010-01-09T20:11:34+01:00
Woda z wodniczki tętniącej usuwana jest na zewnątrz poprzez kurczenie się, a napełnianie powoduje pęcznienie wodniczki.
Dlaczego tak jest?
Stężenie substancji wewnątrz cytoplazmy komórki jest większe od otaczającej wody
Osmoregulacja przebiega w następujący sposób:
Napływ wody->wyrównywanie stężeń->gromadzenie wody=>usuwanie na zewnątrz

Odp.: stężenie cytoplazmy komórki wodniczki jest hipertoniczne względem wody otaczającej ją.