Odpowiedzi

2010-01-09T20:19:40+01:00
Tak powinno to wyglądać:
a=3cm
h=8cm
V=?
V= a *a *h
V= 3*3*8
V=72cm3<-------centymetry sześcienne
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T20:29:38+01:00
V=1/3 Pp* h

(pole podstawy(8 razy pole podstawy trójkąta równobocznego))

h-wysokość ostrosłupa (8cm)
a-długość krawędzi podstawy (3cm)

Pp=8*(a√3:2)
Pp=8*(3√3:2)=4*3√3=12√3 [cm kwadratowych]


V=1/3 *12√3 * 8=32√3 [cm sześciennych ]

Odp.: Objętość tego ostrosłupa wynosi 32√3 cm sześciennych .