Prosze daje naj
tylko odp
1.wszystkie czynności życiowe wykonują w odrębie jednej komórki
2.zapewnienie ciągłości gatumku
3.dostarczenie pokarmu każdej żywej komórce
4.rozłożenie substancji na związki prostsze w jelicie cienkim
5.zbudowane z wielu komórek
6.proces, którego w wyniku uzyskujemy energię potrzabną do życia
co to
........-to dostarczenie tlenu komórkom, zabranie dwutlebku wegla
........-to usuwanie zbudowanych lub szkodliwych produktów przemiany materii i energii

2

Odpowiedzi

2010-01-09T21:06:23+01:00
Prosze daje naj
tylko odp
1.wszystkie czynności życiowe wykonują w odrębie jednej komórki
Organizmy jednokomórkowe - np. bakterie, glony
2.zapewnienie ciągłości gatumku - rozmnażanie - przekazuje się geny
3.dostarczenie pokarmu każdej żywej komórce - odżywianie
4.rozłożenie substancji na związki prostsze w jelicie cienkim - trawienie
5.zbudowane z wielu komórek - tkanku
6.proces, którego w wyniku uzyskujemy energię potrzabną do życia - oddychanie komórkowe
co to
wymiana gazowa-to dostarczenie tlenu komórkom, zabranie dwutlebku wegla
wydalanie-to usuwanie zbudowanych lub szkodliwych produktów przemiany materii i energii
Mam nadzieję, że o to chodziło. Pozdrawiam.
8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T23:27:35+01:00
1.bakterie(są to organizmy jednokomórkowe )
2.rozmnażanie
3.odżywianie
4.trawienie
5.tkanki
6.oddychanie komórkowe

wymiana gazowa to dostarczenie tlenu komórkom, zabranie dwutlenku wegla

wydalanie to usuwanie zbudowanych lub szkodliwych produktów przemiany materii i energii
2 3 2