Odpowiedzi

2010-01-09T20:44:42+01:00
250cm3 = 0,25dm3

1*0,25= 0,25mol

M KCl=74,5g

1mol-74,5g
0,25mlol-x
x=18,625g
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T20:47:41+01:00
Oblicz ile gramów chlorku potasu pozostanie po odparowaniu wody z 250 cm*3 roztworu tej soli o stężeniu 1 mol/dm*3

V objętość roztworu -- 250cm³ = 0,250dm³
n - liczba moli substancji rozpuszczonej - to obliczymy korzystając ze wzory na stężenie molowe

C molowe = n/V
n=V* Cm = 0,25dm³*1mol/dm³=0,25moli

Masa 1 mola KCl = 39g+35g=74g
masa 0,25moli KCl= 0,25*74g=18,5g
Pozdrawiam.
2 5 2