Jedno zadanie z matmy help !

Hotelowy basen na planie wykonanym w skali 1:500 ma długość 4 cm.Pani Zosia postanowiła,że po dotarciu do hotelu przepłynie pół kilometra.Ile razy pani Zosia powinna przepłynąć dystans równy jednej długości basenu,aby zrealizować postanowienie?

Pomocy ;<

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T20:37:32+01:00
1:500
1cm na mapie to 500cm
1cm na mapie to 5 m
4cm na mapie to 20m ( bo 5m * 4 = 20m )

0,5km = 500m

500:20=25 ;D
Czyli przepłynie 25 razy :))
1 5 1
2010-01-09T20:40:21+01:00
1cm: 500cm
1cm: 5m (jeden centymetr na mapie w rzeczywistości ma 5m)
4 * 5 = 20m - długośc basenu
500m:20m=25 razy
1 5 1
2010-01-09T20:42:57+01:00
Pani Zosia powinna przepłynąć basen 25 razy