Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T20:52:08+01:00
Grzyby są bardzo zdrowe. Robi się z nich pyszne sosy do potraw lub zupy.

Jadalne:
Koźlarz babka
Smardz
Kominek
Borowik

Trujące:
Wszystkie muchomory :)
2010-01-09T20:56:08+01:00
A) współtworzą próchnicę
rozkładają martwą materię organiczną
są pokarmem
są wykorzystywane w przemyśle spożywczym i kosmetycznym
mają zastosowanie w medycynie
tworzą plechę porostu
wywołują choroby
powodują psucie się produktów spożywczych
b) jadalne: pieczarka, borowik, smardz
niejadalne: muchomory różne, np. sromotnikowy ; dd
1 5 1