1. Oblicz pracę, jaką w czasie 1 godziny wykonuje prąd elektryczny płynący przez żarówki w reflektorach samochodowych, jeśli przy napięciu akumulatora 12V natężenie tego prądu wynosi 1A.

2.Oblicz pracę, jaką w czasie 4 godzin wykonuje prąd elektryczny płynący w silniku elektrowozu, jeśli przy napięciu elektrycznym 1000 V natężenie prądu wynosi 1000A.

3.Ile ogniw o napięciu 1,5V trzeba połączyć szeregowo, aby otrzymać napięcie 18V?

2

Odpowiedzi

2010-01-09T21:03:15+01:00
1.
p=u*i

p=12*1

p=12

2.

p=u*i

p=1000*1000

p=1000000

3.

18 : 1,5 = 12
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T21:12:56+01:00
1.
t=1h=3600s
U=12V
I=1A
W=U*I*t=12V*1A*3600s=43200Ws=43200J=43,2J
2.
t=4h
U=1000V
I=1000A
W=U*I*t=1000V*1000A*4h=4000000Wh=4000kWh
1kWh=3600000Ws=3,6*10^6Ws
4000kWh=4*10^3kWh*3,6*10^6=14,4*10^9Ws=14,4*10^9J=
=14,4GJ G -giga
3.Ub=n*Uo
n=Ub/Uo=18V/1,5V=12
1 5 1