Cześć. Nie wiem jak zrobić jedno zadanie z matematyki. Zad 5.4, Str. 147 "Z Pitagorasem przez gimnazjum kl1".

Treść zadania:

Obwód prostokąta jest równy 24 cm. Podaj wymiary tego prostokąta, jeżeli wiesz, że jego długość jest o 2cm większa od szerokości.

3

Odpowiedzi

2010-01-09T20:58:20+01:00
Dane
Ob-obwod=24
Szukane
a-szerokosc
a+2-dlugosc


Rozwiazanie
2(a+2)+2a=24
4a+4=24
a=5 ==> a+2=7


Długosc-7cm
szerokosc 5cm
2010-01-09T20:59:02+01:00
Pierwszy bok - x
drugi bok - x+2
ob= 2*x+2*(x+2)
2*x+2*(x+2)=24
2x+2x+4=24
4x=20
x=5
pierwszy bok - x=5
drugie bok - x=7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T20:59:51+01:00
L= 24cm
L=2a+2b

a=b+2

we wzorze na obwód, w miejsce "a" podstawimy "b+2"

24=2(b+2)+2b
24=2b+4+2b
4b=20
b=5 cm

a=5+2
a=7 cm

Prostokąt ma wymiary 7cm x 5cm