Odpowiedzi

2009-09-23T14:32:27+02:00
2a+2b=120 cm
a=4*b
P=?

2*4*b+2b=120
10b=120
b=12

a=4*b
a=4*12
a=48

P=a*b=48*12
P=576 cm²
2009-09-23T14:35:38+02:00
X-> 1 bok
4x-> 2 bok

2*x+2*4x=2x+8x=10x
10x=120
x=12
4x=48
48*12=576
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-23T14:38:06+02:00
Obwód prostokąta jest równa 120 cm . jeden bok jest cztery razy krótszy od drugiego . oblicz pole tego prostokąta.
2a+2b=120
a=4b
2(4b)+2b=120
8b+2b=120
10b=120
b=10cm
a=40cm
P=ab
P=10*40
P=400cm²