Odpowiedzi

2010-01-09T21:13:20+01:00
X+y=155
50%x=1/2y
1/2x=1/2y
czyli x=y
czylix+x=155
2x=155
x=77,5
i y 77,5
2010-01-09T21:14:22+01:00
X+y = 155
1/2x = 1/3y / *6

x+y=155
3x=2y

x+y=155 / *2
3x-2y=0

2x+2y=310
3x-2y=0 (dodanie stronami)

5x=310 / :5
x = 62

y = 155-x

x=62
y = 93
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T21:32:22+01:00
X - I liczba
y - II liczba

x+y=155
50%x=1/3y

x=155-y
0,5(155-y)=1/3y

x=155-y
77,5-0,5y=1/3y

x=155-y
77,5=2/6y+3/6y

x=155-y
77,5=5/6y /*6/5

x=155-y
y=93

x=155-93
y=93

x=62
y=93

odp. Szukane liczby to 62 i 93