Hodowca karpi i pstrągów przygotował do sprzedaży 500 ryb,przy czym karpi było o 140 więcej niż pstrągów.Hodowca sprzedał ¾ liczby karpi i ⅔ liczby pstrągów.Ile ryb przygotowanych do sprzedaży pozostało u hodowcy?

2

Odpowiedzi

2010-01-09T21:17:57+01:00
P - liczba pstrągów
k - liczba karpi

k + p = 500
k - p = 140

k = 320
p = 180

500 - ¾ * 320 - ⅔ * 180 = 500 - 3*80 - 2*60 = 500 - 240 - 120 = 140
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T21:22:25+01:00
X - ilość karpi
y - ilość pstrągów
500 - suma wszystkich ryb

140 + y + y = 500
x + y = 500

140 +2y = 500
x + y = 500

2y = 500 - 140
x + y = 500

2y = 360 / :2
x + y = 500

y = 180
x + 180 = 500

y = 180
x = 320

3/4x + 2/3y = 3/4 * 320 + 2/3 * 180 = 240 + 120 = 360 - ilość sprzedanych ryb

500 - 360 = 140 - zostało tyle ryb

Odp. u hodowcy pozostało 140 ryb przeznaczonych do sprzedaży : )