W schronisku zbliżała się pora karmienia psów i kotów.
Opiekun przygotował już 12 miseczek, po jednej dla każdego zwierzaka.
Każdy pies dostaje po 4 kawałki mięsa, a każdy kot po 3 kawałki.
Ile w schronisku jest psów a ile kotów, jeśli opiekun rozłożył do miseczek łącznie 40 kawałków mięsa?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T21:36:53+01:00
KOTY=3kawalki
Psy=4kawalki
miski 12
razem miesa 40


Psy=16(4 psy)
Koty=24(8 kotow)
40 - 24 = 16
Odp:W schronisku bylo 8 kotow i 4 psy.!

1 5 1
2010-01-09T21:39:08+01:00
X - psy
y - koty

12=x + y / * (-3)
40+ 4x + 3y

-36 = -3x -3y
40 = 4x + 3y
-----------------
4 = x


12 = 4+y

y = 12 - 4
y = 8
1 2 1