Odpowiedzi

2009-09-23T14:36:03+02:00
Wydaje mi się, że jest to 300kg słodkiej wody... gdyż jeżeli dodasz np. do 100kg morskiej wody, która zawiera 6% soli, wodę słodką o masie 100kg, to zasolenie wody morskiej spadnie o połowę, co za tym idzie :
100kg=100kg=6%
200kg-100kg=3%
300kg-100kg=2%.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-23T14:38:38+02:00
6%*100=0,06 kg ->sól w wodzie morsiej
jeżeli słodka woda nie zawiera soli to:
0,06kg : (100+x)= 0,02
100+x=3
x=-97

A iLE SŁODKA WODA MA SOLI ;P??
2009-09-23T14:39:07+02:00
6%*100kg=6kg
2%*xkg=6kg
0,02*xkg=6kg /0,02
x=300kg

300kg-100kg=200kg

Należy dodać 200kg wody słodkiej