Odpowiedzi

2010-01-09T21:32:33+01:00
Mr=1000+479=1479g-
ms=479g-

479g----1479g
xg -------100g
x=32,4g


odp.stezenie procentowe wynosi 32,4%
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T21:32:48+01:00
M h₂O=1kg=1000g
M NH₄=479g
Cp=ms/mr*100%
Obliczamy masę roztworu:
mr=Mh₂0+mNH₄=1479g
Podstawiamy dane do wzoru i otrzymujemy wynik:
Cp=479/1479*100%=32,4%

Proszę :)
14 4 14
2010-01-09T21:35:38+01:00
W temperaturze 25 stopni C w 1 kg wody rozpuszcza sie 479 g amoniaku,tworząc roztwór nasycony.Oblicz stężenie procentowe tego roztworu.
C%=ms*100%/mr
1kg=1000g
ms=479g mr=1000g+479g=1479g
C%=479g*100%/1479g=32,4%
9 4 9