Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T21:33:05+01:00
H₃PO₄
masa cząsteczki:
1υ × 3 + 31υ + 16υ × 4 = 3υ + 31υ + 64υ = 98υ

zawartość procentowa fosforu:
31υ : 98υ × 100% ≈ 31,63%
12 3 12
2010-01-09T21:36:05+01:00
Obliczam jeszcze mase cząsteczkową

masa H3PO4 = 3 at H * 1 [u] + 1 at P * 31 [u] + 4 at O * 16 [u] = 3 + 31 + 64 = 98 [u]

obliczanie zawartości procentowej fosforu

% P
98 [u} - 100 %
31 [u] - x
x = 31 [ u ] * 100 : 98 {u}
x = 31,63 %
9 4 9