Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T21:45:44+01:00
Mk=1,3kg
m=3,3kg
v=78 m/s
vk=?

Mk*vk=m*v
vk=m*v/Mk
vk=3,3*78/1,3
vk=198m/s

Chyba jest błąd w zadaniu, bo wątpię, żeby karabinek osiągnął taką szybkość, a kulka ważyła 3,3 kg.
2010-01-09T21:52:11+01:00
Czy dane w zadaniu się zgadzają?! zadanie jest robione do danych w zadaniu więc jeżeli dane są złe to nie moja wina!
Dane:
m₁ = 1,3 kg
m₂ = 3,3 kg
V₂ = 78 [m/s]
Rozw.:
m₁ / m₂ = V₂ / V₁
V₁ = m₂ × V₂ / m₁ = 3,3 kg × 78 [m/s] / 1,3 kg = 198 m/s