Na obóz zimowy wyjechało 125 uczniów, a na obóz letni 135 uczniów.
Na obóz letni wyjechało o 20% więcej dziewcząt i o 10% mniej chłopców niż na obóz zimowy.
Ile dziewcząt i ilu chłopców wyjechało na obóz zimowy?

Z góry dziękuję...

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T21:52:10+01:00
X - liczba dziewcząt z obozu zimowego
y - liczba chłopców z obozu zimowego

x + y = 125 I × (-1,2)
1,2x + 0,9y = 135

-1,2x - 1,2y = -150
1,2x + 0,9y = 135
........................... dodajemy równanie

-0,3y = -15 I : (-0,3)
x + y = 125

y = 50
x = 125 - 50

y = 50
x = 75

Odp. Na obóz zimowy wyjechało 50 chłopców i 75 dziewcząt.
2010-01-09T21:53:27+01:00
Zima
125-100%
12-10%
62-50% +12 =74 dziewczyny

odp.na obóz zimowy wyjechsało 74 dziewczyny i49 chłopców
1 1 1
2010-01-09T22:01:53+01:00
Y- l. chłopców na obozie zimowym
x- l. dziewcząt na obozie zimowym
125-razem

0,9y -l. chłopców na obozie letnim
1,2x -l. dziewcząt na obozie letnim
135-razem

x+y=125
0.9y+1.2x=135

x=125-y
0.9y+1.2(125-y)=135

x=125-y
0.9y+150-1.2y=135

x=125-y
-0.3y=-15 /:(-0.3)

x=125-y
y=50

x=75
y=50

na obóz letni pojechało 75 dziewcząt i 50 chłopców.
1 5 1