Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T22:17:57+01:00
Zad 1
Dane:
t = 4 min = 240 s
h = 20 m
V = 1000 l
w przypadku wody 1 l waży 1 kg więc 1000 l waży 1000 kg
Rozw.:
P = W/t
W = Ep = mgh
czyli
P = mgh/t = 1000 kg × 10 [m/s²] ×20m / 240s = 833,3 W

Zad 2
1 KM = 736 W
czyli
83 × 736 W = 61088 W = 61, 088 kW
2010-01-09T22:21:10+01:00
Więc tak:
wzór na moc to p=W/t
Pracę(W) obliczamy tak:
20m x 1000l=20000J
Czas mamy podany.Tak wiec aby obliczyć moc należy:
20000J podzielić przez 4min a to jest równe 5000 W(wat)
2.1kW=0,735...kM
czyli: 83 x 0,735...=(w przyblizeniu) 61kM
:D