Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • 112
  • Rozwiązujący
2010-01-09T22:45:32+01:00
1)
- zarodziec malarii powoduje malarię, jest przenoszony przez komara widliszka
- świdrowiec gambijski wywołuje śpiączkę afrykańską, jest przenoszony przez muchę tse-tse
- lamblia wywołuje choroby wątroby, dwunastnicy, trzustki
- rzęsistek pochwowy wywołuje rzęsistkowicę
2) Nazywa się ją tak, ponieważ może być cudzożywna lub samożywna
3)
- stanowią pokarm dla zwierząt wodnych (plankton)
-pozkładają szczątki innych organizmów na proste substancje mineralne
- biorą udział w krążeniu materii w przyrodzie
- biorą udział w trawieniu celulozy
45 4 45
2010-01-09T23:40:22+01:00
Protisty chorobotwórcze to:zarodziec malaryczny wywołuje malarie,rzęsistek pochwowy wywołujestany zapalne pochwy u kobiet i cewki moczowej u mężczyzn,świdrowiec gambijski wywołuje śpiączke afrykańską.toksoplazma wywołuje toksoplazmozę.
Euglena to organizm zmiennożywny bo normalnie odżywia się przez proces fotosyntezy a gdy fotosynteza nie jest mozliwa,na przykład gdy woda traci przejrzystośćna skutek zanieczyszczenia to odżywia sie cudzożywnie.
protist yw zyciu człowieka nie maja zbyt dużego znaczenia,mają bardziej znaczenie negatywne bo powodują choroby.a dla przyrody to śluzowce należace do protistów rozkładają materie organiczną.
22 4 22