Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T22:05:34+01:00
Wypełnij zwykłą szklankę wodą po same brzegi, następnie wrzuć do niej klucz, część wody się wyleje. Mierzysz objętość wody, która się wylała. Zgodnie z prawem Archimedesa objętość wylanej wody jest równa objętości klucza.

Wzór:

d = m/V

Teraz musisz tylko zważyć klucz. Po podzieleniu jego masy przez jego objętość uzyskasz szukaną gęstość.
2010-01-09T22:07:33+01:00
Najpierw za pomocą wagi należy wyznaczyć masę tzn. trzeba po prostu zważyć klucz i wtedy będziesz miała masę m.
Później trzeba wziąść cylinder miarowy (menzurkę z naciętymi jednostkami objętości) - nalać do niego wody o określonej objętości V₁. Później wrzucić tam klucz. Oczywiście poziom wody się podniesie i odczytujesz objętość V₂. Następnie odejmując od objętości drugiej objętość pierwszą otrzymasz objętość klucza V.
Później otrzymane dane wstawiasz do wzoru:
ρ = m/V
obliczasz i masz jego gęstość!
2010-01-09T22:26:09+01:00
Getość klucza i metalu możmy porównac na zwyklej wadze, wkładając szalke wagi z kluczem do wdoy, a na drugiej umieszczamy metal, z któego wykonany jest klucz, jeśli waga pozostanie w równowadze, to znaczyj że jest to klucz wykonany z tego metalu, a jeśli mają inną wage, to klucz ma domieszki.