Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T22:04:44+01:00
1. a) 15ab-5a²+10ac = 5a(3b-a+2c)
b) st²+2s²t³-4s²t² = t²(s+2s²t-4s²)

2. a) a²-a+b-ab = (a²-a) + (b-ab) = a(a-1) + b(1-a) = a(a-1)-b(a-1) = (a-1)(a-b)
b) rst-5rs+t²-5t = (rst-5rs) + (t²-5t) = rs(t-5) + t(t-5) = (t-5)(rs+t)
2010-01-09T22:06:33+01:00
1. a) 15ab - 5a kw + 10ac = 5a (3b - a + 2c)
b) st kw + 2s kw t kw - 4s kw t kw = t kw (s + 2s - 4s kw)

kw - to do kwadratu