Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T22:07:41+01:00
Program sprawdz;
var liczba1, liczba2: integer;

begin
------write ('Podaj pierwsza liczbe ');
------readln (liczba1);
------write ('Podaj druga liczbe ');
------readln (liczba2);

------if (liczba1 + liczba2) < 1000 then write ('Suma wczytanych danych nie jest większa niż 1000.')
----------------------------------------else write ('Suma wczytanych danych jest większa niż 1000.')
-------readln;
end;

UWAGI!
Znaki '-' nie należą do kodu, przed wklejeniem do kompilatora trzeba je usunąć (poprawiają przejrzystość kodu, tu się nie da dać tabulatora). Instrukcja 'readln' na końcu kodu w zasadzie nie jest potrzebna, ale dzięki niej program od razu po wczytaniu danych nie zamknie się tylko poczeka na naciśnięcie ENTER i będzie można zobaczyć wynik.
2010-01-10T00:01:26+01:00
Program suma;
uses
crt;
var
x,y: integer;
begin
clrscr;
writeln('Wprowadz pierwsza liczbe');
readln(x);
writeln('Wprowadz druga liczbe');
readln(y);
if (x+y)<1000 then writeln('Suma podanych liczb nie jest wieksza niz 1000.')
else writeln('Suma podanych liczb jest większa niż 1000.');
readln;
end.


PS. program podesłany jako pierwsza odpowiedź do tego zadania - po wpisaniu nie działa ;) widać mały błąd ;] Mój działa na 100%