Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T22:07:44+01:00
Wiek Tomka - x
wiek Adama - x+4

x+6+x+4+6=34
2x=18
x=9

Tomek ma 9 lat, a Adam 13
2010-01-09T22:09:44+01:00
Wiek Adama 4+x
wiek Tomka x

x+6+x+4+6=34
2x=18/ : 2
x=9

Odp. Tomek ma 9 lat, a Adam 13
2010-01-09T22:15:19+01:00
X - wiek Adama
y - wiek Tomka

x = y + 4
(x + 6) + [(y + 4) + 6] = 34

x = y + 4
y + 6 + y + 10 = 34

x = y + 4
2 y = 34 - 16

x = y + 4
2y = 18

x = y + 4
y = 9

x = 9 + 4
y = 9

x = 13
y = 9

Odp. Tomek ma 9 lat, a Adam 13