Grupa Narciarzy wybiera sie kolejką liniową na Kasprowy Wierch (1985m n.p.m ) Oblicz róznicę temperatury powietrza między podnózem (1025 m n.p.m) a szczytem Kasprowego Wierchu Przyjmij założenie ze wraz ze wzrostem wyskośći o 100m temperatura spada o 0,6 stopni C Wartość temperatury zapisz z doskanałością do jednego miejsca po przecinku.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T22:08:00+01:00
1985-1025=965
965/100=9.65
9.65*0.6=5.79=5,8

Odp: 5,8 stopnia Celcjusza
2010-01-09T22:11:45+01:00
Różnica wysokości wynosi
1985 - 1025 = 960

po 900 m temperatura spadnie
0,6 * 9 = 5,4

po 60

0,6 : 10 = 0,06
0,06 * 6 = 0,36

po 960 m
5,4 + 0,36 = 5,76
Różnica temperatur wynosi 5,7 stopnia
2010-01-09T22:25:58+01:00
Kasprowy Wierch (1985m n.p.m )
podnóze (1025 m n.p.m)

1985 - 1025 = 960m
960 :100 = 9,6
9,6 * (0,6) = 5,76⁰
5,76 zaokraglamy w górę 5,8⁰C

Odp. Temperatura u podnóża jest wyższa o 5,8⁰C niż na szczycie.