Odpowiedzi

2010-01-09T22:27:15+01:00
Objętość 6*24*15=2160
pole (a+b)*h/2 (6+24)*8/2=30*8/2=120
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T22:39:58+01:00
Pc=?
V=?
d=? (wysokość trapezu)
h=8
a=6
b=24
c=15

D:
od długości dłuższej podstawy odejmujemy długość krótszej i dzielimy na pół :
(24-15) :2=4,5
i używamy twierdzenia Pitagorasa
6²=4,5²+d²
36=20,25+d² /-20,25
15,75=d² /√
3,9=d

Pole trapezu (Pp): (d(a+b)):2
Pp=(3,9(24+15)):2=3,9*39 :3=50,7

POLE CAŁKOWITE:
Pb=2*6*8+15*8+24*8=96+120+192=408
Pc=2*Pp+Pb=2*50,7+408=101.4+408=509,4

OBJĘTOŚĆ:
V=Pp*h
V=50,7*8=405,6

Odp.: Objętość wynosi 405,6, a pole całkowite 509,4.