Odpowiedzi

2010-01-09T23:23:21+01:00
Rokosz sandomierski (rokosz Zebrzydowskiego) 1606-1609 - Sandomierz

Rokosz Lubomirskiego 1665 porażka wojsk król. pod Mątwami
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T02:54:27+01:00
Rokosz Lubomirskiego - 1665-1666 poparty przez część wojska koronnego i szlachtę, pobił oddziały król. pod Częstochową (1665) i Mątwami; 1666 obie strony zawarły ugodę w Łęgonicach

Rokosz Zebrzydowskiego (sandomierski) - rokosz szlachty 1606 09 pod przywództwem M. Zebrzydowskiego, J.Sz. Herburta, S. Stadnickiego i J. Radziwiłła przeciwko Zygmuntowi III Wazie, zawiązany na zjazdach w Stężycy i Lublinie
1 4 1