Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T23:15:54+01:00
X - ilość kubków
y - ilość filiżanek

układ równań:
{7x+5y=86
{x+y=14 /*(-5)

{7x+5y=86
{-5x-5y=-70

2x=16 /:2
x=8

{x=8
{8+y=14

{x=8
{y=6
2010-01-10T00:55:08+01:00
X-kubki
y-filiżanki

układ równań;
7x+5y=86
x+y=14 → wyznaczamy x=14-y

podstawiamy:
7(14-y)+5y=86
98-7y+5y=86
-2y=86-98
-2y=-12/:(-2)
y=6

x=14-y
x=14-6
x=8

spr. 7*8+5*6= 56+30 = 86
8+6=14