Ojciec ani chorowal na nadkwasote,zwiazana ze zbyt silnymi dzialaniamikwasu solnego na sciany zoladka,wywolujacego jego ostry bol lekarz zapisal mu lek,w sklad ktorego wchodza m.in. wodorotlenek glinu i wodorotlenek magnezu .Wyjasnij dlaczego bol minol po spozyciu leku

2

Odpowiedzi

2010-01-10T00:06:28+01:00
Wodorotlenki wchodzą w reakcję z kwasem solnym. jest to reakcja zobojętniania, w wyniku której powstają sole obojętne,nie mające wpływu na ściany żołądka. dzięki wodorotlenkom nadmiar kwasu jest użyty do tej reakcji, więc nie powoduje choroby, a tym samym bólu.
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T00:06:58+01:00
Po spożyciu leku ból minął gdyż kwas solny jak sama nazwa mówi jest kwasem i jego pH jest poniżej 7, lekarz przepisał lek w którym była zawartość wodorotlenków-zasad, czyli związków z pH powyżej 7... Kwasy w połączeniu z zasadami dały odczyn obojętny i problem ustąpił. :)
6 3 6