Odpowiedzi

2010-01-10T08:44:00+01:00
Ja wiem tylko tyle :

Bitwa pod Grunwaldem 1410. Była to bitwa której Polska walczyła przeciw Krzyżakom. Polska wygrała.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T09:49:20+01:00
1) pierwsza krucjata: 1096 ,,Ludowa,, -kleska
2) Krucjata rycerska 1096-1099- zdobycie jerozolimy i utworzenie krolestwa jerozolimskiego, na ktorego czele stanal ksiaze lotaryński Godfryd z Bouiltion zwany ,,obronca grobu swietego,,
3) trzecie krucjata - najslynniejsza. brali w niej udzial wladcy francji ,anglii, niemiec
4) czwarta krucjata- doprowadzila do zdobycia konstantynopola i utworzenia cesarstwa lacinskiego
5) krucjata przeciwko poganom Połabskim organizowana przez rycerzy niemieckich
2 4 2