Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T00:32:18+01:00
Wiek Wojtka - x
wiek Anii - y

x+y=31
x-5=y-5+3

x=31-y
31-y-5=y-5+3

2y=28
y=14

x=31-14
x=17

Wojtek ma 17 lat, a Ania 14
1 3 1
2010-01-10T00:33:47+01:00
31-5=26
26:2=13
13-3=10-wiek Ani 5 lat temu
13+3=16-wiek Wojtka 5 lat temu
16+5=21-wiek Wojtka teraz
13+5= 18- wiek Ani teraz
2010-01-10T00:38:13+01:00
X - wiek Ani
y - wiek Wotka

x+y=31
y-5=(x-5)+3

x=31-y
y-5=(31-y-5)+3

x=31-y
y-5=29-y

x=31-y
2y=34 |/2

x=31-y
y=17

x=31-17
y=17

x=14
y=17

Odpowiedź. Ania ma 14 lat, a Wojtek ma 17 lat.