Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T09:11:03+01:00
200g---------Xwody-------xwody

6%octu------0%octu------3%octu

6% z 200g = 12gram wiec na początku mielismy 12gram octu
Na końcu mamy także 12g octu, zmieniła się ilość wody..

12g - 3%
x - 100%
1200 = 3x
x = 400

Więc na końcu roztwór ma 400 gram.
400g-200g=200g

Odp:Należy dodać 200g wody.

Licze na naj :]
16 3 16
2010-01-10T09:27:09+01:00
6% octu - 3% octu
200g - x H2O

6 % z 200 g - 12 g
3 % - 12g
100% - xg

3x = 1200 | : 3
x = 400

H2O : 400g - 200g = 200g

Odp. : Należy dodać 200g H2O.

Pozdrawiam! :)
20 4 20