Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-10T09:50:58+01:00
Znaczenie mięczaków
- Wyrządzają szkody w rolnictwie i warzywnictwie (np. pomrowy).
- Są żywicielami wielu pasożytów człowieka i zwierząt.
- Muszle wykorzystywane są do wyrobu przedmiotów użytkowych i ozdobnych.
- Niektóre gatunki są jadalne (omułki, ostrygi).
- Mięczaki kopalne jako skamieniałości przewodnie służą do określenia względnego wieku Ziemi.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T09:55:20+01:00
Mięczaki najbardziej dają się we znaki rolnikom. Pomrowy wyrządzają duże szkody w rolnictwie, a także w ogrodnictwie. Muszle mięczaków często są wykorzystywane do produkcji przedmiotów użytkowych oraz do ozdób. Niektóre są jadalne, na przykład ostrygi. Mięczaki kopalne, czyli skamieniałości pozwalają naukowcom określić wiek Ziemi. Komórki nerwowe mięczaków są podobne do komórek ludzkich, dlatego używa się ich do badań laboratoryjnych. Substancje antywirusowe oraz antybakteryjne można otrzymać z ciał niektórych mięczaków. Sproszkowana muszla mątwy używana jest do polerowania. Niektóre są użyteczne do produkcji barwników. Mięczaki są także żywicielami niektórych pasożytów. Biorą one także czynny udział w wielu łańcuchach pokarmowych.
1 5 1