Odpowiedzi

2010-01-10T10:14:20+01:00
Opracowanie prawa-12tablic
szkoła srednia
opieka nad poetami i uczonymi
cyfry rzymskie
kalendarz juliański
termy
amfiteart koloseum
drogi brukowane, mosty
akwedukty
dzieła historyczne tacyta, liwiusza
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T10:20:36+01:00
Osiągnięcia Rzymian :
Rzymianie mieli duży wpływ na kulturę Europy. Wynaleźli sklepienie łukowe dzięki któremu mogli tworzyć budowle półokrągłe np. Łuki triumfalne. Najważniejsze osiągnięcie Rzymian to:
-Prawo XII Tablic
-Akwedukty (wodociągi, które przeprowadzały wodę od źródła do miasta)
-Termy (łaźnie, w których można było się kąpać, spożywać posiłki lub ćwiczyć)
-Limesy (linie umocnień długie na setki kilometrów)
-Panteony
-Kolosea
-łuki triumfalne
-rzymianie podbili Grecje,
-Medycyna; ziołolecznictwo, maści, leki w formie pigułek.
-Sztuka - literatura, rzeźbiarstwo itp.
-Drogi, poczatkowo z drewna, potem z kamienia.
-Budowa fortyfikacji i maszyn wojennych.
-Budownictwo (akwedukty, monumentalne budowle np. Panteon, Koloseum)