Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-10T10:13:24+01:00

- Witam wszystkich widzów w programie ."Problemy Nastolatek "
- Dziś gOszczę p. Annę Jabułczyńską .>możesz zmienić osobę.<:)
- Dzień dobry p. Aniu , proszę nam powiedzieć dlaczego tak wiele dziewcząt ma problem z trądzikiem ?
- Moim zdaniem jest to spowodowane złą dietą lub po prostu związane z dorastaniem.
-wiele dziewcząt wypłakuje się na ramieniu swych matek, gdyż mówią , że teraz wyglądają okropnie i na pewno nie pójda do szkoły .
- tak to prawda ja sama osobiści, muszę się przyznać, że też tak postępowałam .
- nie załamujcie się kochanee dziewczęta to z biegiem czasu minie, tylko np. radziłabym pójście do dermatologa i przestrzegać się jego zaleceń, a wtedy to na pewno pomoże .!
- A więc dziękujemy pani asi i do zobaczenia po przerwie

>.Potem Ci dokończee..<<<
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T13:03:51+01:00
Dzis bedzie wywaid z kaja nowak-(niby jakis lekarz nastolatek)
:p


reporetr
-witam,czy mogłaby pani dac wywiad do gazety,,ach,ten świat nastolatek,??
-kaja nowak-oczywiscie,z checia pomoge dojrzewajaacym.

r.(reporter).
wiec pierwssze pytanie kiedy nastolatki powinny prawidłowo dojrzewac.

k.n(kaja nowak)
-dojrzewanoe u kazdego jet inaczej,najczesciej zaczyna sie miedzy 12 a 16 rokiem zycia lecz gdy dziewczet poczujecie ze dojrzewacie szybciej niz inne z waszego toczenia to sie martwcie,taka jest wasza natura.
-r
-dobrze a jakie sa głowne przyczyny dojrzewania?

k.n
-u dziewczat to miesiaczka ,powiekszenie sie piersi,tradzik ,pojawia sie owłosienie pod pachami i miejscami intymnymi.zaokraglaja sie biodra macie kształty juz bardziej kobiece a nie dzieciece.
r
-a co to wogole jest miesiaczka , i co ile dni jestv menstruacja?

-k.n
to jest bardzo dobre pytanie.miesiaczka.wewnetrzne sciany macicy pokryte sa błana sluzowa ,ktor mniej wicej co 28 dni włuszcza sie i wraz z krwia wydostaje sie na zewnatrz.w miejsce złuszcziemnj błony sluzowej tworzy sie nowa.krwawienie miesieczn trwa 3-7 dni.menstruacja pojawia sie srednio co 28 dni.dzieki tej ionformacji mozna łatwo przewidziec termin nastepnego krwawieneia miesiecznego.
-
r.
dobrze, a a gdy sa ni regularne miesiaczki?

k,n
-na poczatku maja prawo takie byc.cykliesiaczkowy normuje sie po upływie około 2 lat od datuy pierwszej miesiaczki.

-a co pani poleca tampony czy podpaski?

kn.
czesciej lekarze zalecaja podpaski.lecz jsli sie zdecydujecie na tampony to dokładnei przeczytajcie instrukcje ich stpsownaia!!!uwajcie je sporadycznie(basen,wystep,plazza),czesto zmieniajcie.

r
-nastolatki czesto mysla o nadwadze jak temu zapobiec??

kn.
trzeba stosowac ta diete:nie objadac sie słodyczmi,tłustymi potrawami,chipsami.trzeba jesc duzo warzyw ,owocoe,chude mieso i wedline,zamiast nappojko słodzonych pijcie wode mineralna.nie przesiadujcie zbyt długo przed komputerem ,telewizorem,zaywajkcie duzo ruchu.


r.
a jak higieniczny tryb zycuia?

k.n.
a)odpowiednia ilosc snu
b) odpowiedni sposob odzywiania (nabiał,chude mieso,warzywa,owoce,pieczywo zytnie,obowiazkowe sniadanie!!
c)ruch na swizym powioetrzu
d)dbałosc o czystosc ciała
e)kosmetyki dobrabe do wieku i ciał
f)zadnych uzywek!!!

-r.
to juz moje ostatnie pytanie co robic z tradzikiem?

k,n
-dokładnei umyc skore i przecierac płynami antybakteryjnymi
b)usuwajcie zaskorniki najlepiej w gabinecie kosmetycznym i uzbrojcie sie w ciepliwosc
c)jesli uzywacie kosmetykow to zwroccie uwage czy a one zalecane dla cery z tradzikiem
d)uwazajcie na diete:nie stosujcie sie do ostrych przyprawach,nie pijcie kawy,mocnej herbaty,unikajcei nadmaru tłuszczow i dłosdyczy,pijcie napar z bratka


r,dziekuej bardzon za wywiad
k.n
prosze bardzo j jescze jedno dla nastolatek jesli macie problmy to poradzice sie wosjej amy przeciez ona tez była w tym okresie co wy i doz o tym wie.ja juz sie zegnam.do widznie


r.dziekuje i dowidznia









sorki za błedy
:]
mysle ze pomogłam;]
licze na naj
:]