Odpowiedzi

2010-01-10T10:12:23+01:00
Aparat analogowy
przesłona
pierscien ustawienia ostrosci
pierscien przestronny
dzwignia przesuwu
wyzwalacz migawki
nastawa migawki
pryzmat pentagonialny
celownik
dzwingnia zwijania filmu
film
kaseta filmu
migawka
obiektyw

aparat cyfrowy -
mikroprocesor
kośc pamieci
karta pamieci
port wyjscia do komputera
przetwornik (A/C) analogowo-cyfrowy
ekran celownika
gniazdo wyjscia telewizyjnego
przetwornik (C/A) cyfrowo analogowy
matryca
obiektyw
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T10:18:20+01:00
Wspólne elementy:
* obiektyw
* układ pomiaru światła, czyli wyznaczania ekspozycji
* układ ustawiania ostrości, czyli autofokus

Różnice:
* film lub klisza światłoczuła w aparacie analogowym,
* matryca światłoczuła zbudowana na bazie półprzewodnikowych elementów w aparacie cyfrowym.

Podstawowe części składowe aparatu analogowego:
* obiektyw fotograficzny
* migawka
* korpus światłoszczelny
* układ celowniczy
* mechanizm do przesuwu i wymiany błony fotograficznej
* elementy dodatkowe:
o gniazdo synchronizacji lampy błyskowej
o lampa błyskowa
o dalmierz
o światłomierz
o samowyzwalacz

Podstawowe elementy aparatu cyfrowego:
1. Zewnętrzna soczewka obiektywu pokryta zazwyczaj cienką warstwą antyodblaskową i pochłaniającą promieniowanie UV
2. Soczewki korygujące
3. Wbudowana w zestaw tylnych, nieruchomych soczewek korygujących przysłona, za pomocą której można regulować ilość światła wpadającą z zewnątrz do aparatu.
4. Mechanizm spustowy
5. Rolka z kliszą fotograficzną
6. Uszy, do których można zamontować pasek do noszenia aparatu.
7. Przycisk uruchamiający mechanizm spustowy
8. Pokrętło podstawowych nastawów aparatu.
9. Wyświetlacz parametrów pracy aparatu
10. Wizjer
11. Tzw. gorąca stopka
12. Pierścień regulacyjny obiektywu
19 4 19