1.Motocyklista jedzie ze średnia prędkościa 20m/s, a samochód ze średnia prędkością 60km.h. Wykonująć odpowiednie obliczenia sprawdz,który z tych pojazdów jedzie z wiekszą predkością.

2.Ruchome schody poruszają się w górę z predkosicą 1,5,/s. oblicz prędkosc z jaką porusza się chłopiec względem ziemi gdy:
a).biegnie po nich pod góre z predkoscia 1,5m/s
b).biegnie w dól z prędkoscia 0,5m/s

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T10:48:55+01:00
Zad1. Dane Vm=20m/s Vs=60k/h

1. Zamieniamy szybkość samochodu z

Vs= 60* 1000s/3600m=16,6 m/s czyli szybciej porusza sie motycyklista

Zad2.
a)Vw=1.5 m/s +1,5 m/s = 3 m/s
b0 Vw= 1,5 - 0,5 = 1 m/s

w zadaniach tego typu zawsze gdy dwa ciała jadą na przeciwko siebie jakby sie chciały zderzyc to predkosc wypadkowa równa sie sumie ich predkosci a jak równolegle to musisz je od siebie odjąc
2 1 2
2010-01-10T10:52:06+01:00
Zad 1
60 km / h = 60000m/ 3600 s = 16, 6 m/s
20 m/s > 16, 6 m/s
Z większą predkością jedzie motocyklista

zad 2
gdy biegnie pod górę prędkości się sumują czyli względem Ziemi
1,5 m/s +1,5 m/s = 3 m/s
gdy biegnie w dół prędkości odejmujemy czyli względem Ziemi
1,5 m/s - 0,5 m/s = 1 m/s
2 3 2