Odpowiedzi

2010-01-10T10:25:10+01:00
,,dzieło o obrotach swer niebiańskich''(inaczej teoria heliocentryczna) kopernika przeczy teorii o tym że ziemia jest w centrum wszechświata a planety krążą wokół niej oraz o tym że ziemia jest półokrąga.Jego dzieło mówi że to słońce jest w centrum a inne planety wraz z ziemią obracają sie wokół niej. Oprócz tego ziemia obraca się wokół własnej osi i jest okrągła

ciekawostka nazwa teorii helicentycznej wywodzi się z łacińskich słow helio-słońce i centrum którego znaczenie znacie


licze na naj
pozdro:D
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-10T10:27:38+01:00

Na tym,że:
*jako pierwszy odkrył że ziemia i inne planety kręcą się dookoła Słońca.
*napisał dzieło o Obrotach sfer niebieskich czyli teorię heliocentryczna polegającą na tym,że Słońce jest w centrum wszechświata a planety po swoich orbitach obiegają wokoło.
Coś takiego polecam ten link:
http://www.mateo.lo-zywiec.pl/koper/uklad_sloneczny.htm
jest tam bardziej szczegółowo ;)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T11:23:13+01:00
Było to dzieło "o obrotach sfer niebieskich" nazywane również teorią heliocentryczną.
Kopernik słusznie zauważył, iż słońce jest w centrum, a inne planety wraz z Ziemią obracają się wokół niej. Dowiódł również, że Ziemia obraca się wokół własnej osi i jest okrągła.
Dawniej uważano, że jest na odwrót : Ziemia jest w centrum wszechświata, a planety krążą wokół niej. Twierdzono również, że Ziemia jest półokrągła.

Pozdrawiam! :)

2 5 2