Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T10:33:28+01:00
Postać ogólna funkcji liniowej to y = ax + b

a)
Do wykresu funkcji należą między innymi punkty:
(0, 1) i (2, 0)

y = ax + b
1 = 0*a + b
0 = 2a + b

1 = b
0 = 2a + 1 => a = - 1/2

y = - ½ x + 1

b)
Do wykresu funkcji należą między innymi punkty:
(0, 1) i (- 2, 0)

y = ax + b
1 = 0*a + b
0 = - 2a + b

1 = b
0 = - 2a + 1 => a = 1/2

y = ½ x + 1

c)
Do wykresu funkcji należą między innymi punkty:
(0, 1) i (- 1, 0)

y = ax + b
1 = 0*a + b
0 = 2a + b

1 = b
0 = - a + 1 => a = 1

y = x + 1

w razie problemów z tym zadaniem pisz na pw
2 5 2
2010-01-10T11:24:36+01:00
2010-01-10T11:33:39+01:00
A)
y=-½x+1
b)
y=½x+1
c)
y=x+1

Mozesz to sprawdzic, wybierasz np. z pierwszego wykresu dowolna liczbe x i odpowiednia do niej liczbe y. Np. z pierwszego wykresu x=2 a y=0.
I podstawiasz po kolei do podanych funkcji liczbe x, az wyjdzie Ci taka, ktora jest rowna y.
wzor 1
y=x+1
jesli masz x=2 to:
y=2+1
y=3
musialo wyjsc y=2 wiec funkcja nie pasuje.
wzor 2
y=-1/2x+1
y=-1+1
y=0
znowu zle, nie pasuje
wzor 3
y=-1/2x+2
y=1
zle
wykres 4
y=1/2x+1
y=1+1
y=2
Ta funkcja pasuje do wykresu.
1 5 1